Det senaste från World Travel Market i London

Studerande från TEC besökte nyligen WTM (World Travel Market) i London. Det är ett unikt tillfälle att nätverka med framtida arbetsgivare och träffa några av de tongivande aktörerna i branschen.

World Travel Market i London

De studerande i klasserna Destination Management incoming Tourism och Internationell Resekonsult erbjuds varje år möjlighet att besöka World Travel Market i London. I år följde även några studerande från Management inom hotell och besöksnäringen med. Under en dag får de möjlighet att möta representanter från de största destinationerna och varumärkena i branschen. Det brukar alltid vara givande och inspirerande möten.

Ett unikt tillfälle

– WTM är en unik möjlighet får våra studerande att få en inblick i branschen och etablera kontakter för framtiden, säger Dennis Björnberg, Utbildningsledare på TEC och fortsätter. Vi hade en guidad tur i London på tisdag och besökte World Travel Market på onsdag. En del stannade kvar och kombinerade mässbesöket med en weekend i London.

”Mässorna tar tempen på branschen och ger en fingervisning om vart vi är på väg”
Dennis Björnberg, utbildningsansvarig på TEC

Nätverk

Mässan innebär att de studerande på ett naturligt sätt skapar sitt nätverk då de får kontakt med många personer inom branschen. De fick till exempel en intressant presentation av representanter från AC Travel Group.

Kommande trender

Den stora trenden för kommande år är hur vi kan bli mer hållbara. Men den viktigaste frågan är hur vi ska kunna återbygga de marknadsandelar som försvunnit på grund av pandemin.

Träffa blivande kollegor

– Det mest inspirerande på mässan var att få träffa alla olika typer av utställare. Det är en häftig känsla att få möjligheten att nätverka med företag ifrån hela världen och få upp tanken att de faktiskt kan komma och bli ens kollegor i framtiden, säger Cassandra Lee som går Internationell Turism- och Resekonsult i Stockholm.

”Nätverka med företag ifrån hela världen” Cassandra Lee

Digitalisering och hållbarhet

– Det pratades en hel del om digitalisering, fortsätter Cassandra. Ett exempel är att majoriteten av alla utställare hade digitala visitkort/QR-koder till sina hemsidor istället för fysiska kataloger. Det visar också på att framtida trender kan komma och handla mycket om hållbarhet…och hur man i fortsättningen ska göra så trygga och säkra mässor som möjligt.

Framtid inom branschen

– Resan var bra för att jag dels fick många möjligheter till att skapa nya kontakter och nätverka med branschfolk och dels för ren inspiration. Genom att gå runt på mässan och prata med människor får jag upp mycket tankar om min egen framtid inom branschen och vad jag vill göra och uppnå, avslutar Cassandra.

Läs mer om utbildningarna här
Destination Management
Trac Turism- och Resekonsult med IATA
Management inom hotell och besöksnäringen

 

Vi samarbetar med bland andra
Apollo / Easyfairs / Egencia / Ekman Resor / Elite / ESS group / First Camp / Gothia Towers / Haman group / Herr Omar / Liseberg / MeetAgain / MeetAgain / MSC Cruiseline / Naturturismföretagen / Nazar / PS Ocassion / Quality Friends Hotell / ReiseBazaar / Resia / Scandic / Stockholm Live / Stockholm Live / Strawberry / Strömma / Ticket / TRAC – Travel Academy / Travel Experience / Visit Stockholm /

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Travel Education Centre, orgnr. 556549-8937 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata